środa, 4 marca 2015

Wiosenna sałatka z krewetkami z dressingiem śmietanowo-jogurtowym

Zbliżą się wiosna, a tym samym rozpoczyna się „okres sałatkowy”.  Podawałam Wam już kilka przepisów na sałatkę z krewetkami, ale dziś znów mnie naszła na nie ochota, więc zdecydowałam się podzielić z Wami jeszcze jednym pomysłem na wykorzystanie tych smakowitych owoców morza!


Źródło: zasoby własne


Wiosenna sałatka z krewetkami z dressingiem śmietanowo-jogurtowym

Składniki
(na 1 osobę)

Garść rukoli
Kilka krewetek tygrysich
Pomidor
Kawałek papryki
Kukurydza konserwowa
Kawałek czerwonej cebuli
2 łyżki soku z cytryny
Łyżka masła
1 mały ząbek czosnku
3 łyżki śmietany
1 łyżka jogurtu naturalnego
Sól
Pieprz
Szczypta chili


1.      Krewetki rozmroź pod zimna wodą i osusz z nadmiaru wody.
2.      Na patelni rozgrzej łyżkę masła i dodaj do niego ząbek  czosnku.
3.      Gdy czosnek się podsmaży, zdejmij go z patelni i włóż na nią krewetki. Podsmaż ok. 30 sekund z każdej strony. Następnie dodaj sok z cytryny, sól, pieprz i odrobinę wody. Duś razem ok. minutę.
4.      W międzyczasie umyj i osusz rukolę, ułóż ja na talerzu. Dodaj do niej pokrojonego pomidora, paprykę, cebulę i kukurydzę konserwową.

5.      W miseczce wymieszaj śmietanę z jogurtem, odrobiną soli i szczyptą chili. Polej warzywa dressingiem, a na górze sałatki ułóż krewetki i polej całość sosem wytworzonym podczas duszenia. Smacznego!
Wiosenny detoks

1 komentarz: