środa, 18 marca 2015

Salmorejo – hiszpański chłodnik pomidorowy z Jamón serrano i jajkiem na twardo

Pogoda za oknem robi sie coraz bardziej słoneczna, przyjemna i aż sama zaczęłam myśleć o tym co zrobię w najbliższe wakacje, gdzie pojadę, co zwiedzę...Żadnych konkretnych planów nie poczyniłam, ale przypomniały mi sie jedne z najbardziej słonecznych wakacji mojego życia - cudowny tydzień w Andaluzji. Tam było naprawdę cudownie! Dlatego też dzis podzielę się z Wami przepisem, który otrzymałam od rodowitego Hiszpana, taty mojej koleżanki. Salmorejo to jedne z moich ulubionych chłodników, cudownie pomidorowy, orzeźwiający, prawdziwie hiszpański :)

Źródło: zasoby własne


Salmorejo – hiszpański chłodnik pomidorowy z Jamón serrano i jajkiem na twardo

Składniki
(na 4 porcje)

1 kg pomidorów
2 ząbki czosnku
100 g pieczywa ( bagietka pszenna, chleb tostowy)
1/3 szklanki oliwy z oliwek
4 jajka
4 plasterki Jamón serrano
Sól
Pieprz




  1. Zagotuj wrzątek i przygotuj duży garnek z lodowatą wodą.
  2. Pomidory natnij na krzyż  po przeciwnej stroni niż szypułka i włóż do garnka. Zalej wrzątkiem, a po 20 sekundach odlej cały wrzątek i przełóż pomidory do garnka z lodowatą wodą. Następnie zdejmij skórkę z pomidorów.
  3. Pieczywo pokrój w mała kostkę, czosnek posiekaj i umieść w dużym, najlepiej wysokim naczyniu.
  4. Obrane pomidory pokrój w kostkę, dodaj do naczynia z chlebem i czosnkiem. Odstaw na ok. 5 minut żeby chleb nieco zmiękł.
  5. W międzyczasie ugotuj na twardo 4 jajka.
  6. Do pomidorów z chlebem i czosnkiem dolej oliwę i zblenduj wszystko na gładką zupę. Możesz dodać odrobinę wody lub przecieru pomidorowego, jeśli zupa jest zbyt gęsta.
  7. Na koniec dopraw krem solą i pieprzem.
  8. Podawaj z pokrojonym w kostkę jakiem i kawałkami szynki ser rano. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz