poniedziałek, 9 lutego 2015

Provolone - jeden z najstarszych Włoskich serów

Włochy to prawdziwe królestwo serów! Praktycznie każdy region może się pochwalić recepturą na wyjątkowy rodzaj tego mlecznego przysmaku.

Pierwszym serkiem, który zdecydowałam się spróbować podczas pobytu we Włoszech był Provolone. Bardzo zaciekawił mnie jego oryginalny kształt oraz fakt, że jest to jeden z najstarszych serów Włoskich. Posiada oznaczenie DOC (kontrolowane oznaczenie pochodzenia) nadawane włoskim produktom spełniających odpowiednie wymagania dotyczące miejsca produkcji.

Ser Provolone produkowany jest w Lombardii i początkowo był wytwarzany z mleka bawolego. Dziś ten gatunek sera wyrabia się głównie z mleka krowiego.

Niezwykle ciekawy jest smak tego sera, może być bardzo delikatny ( Dolce, odmiana, którą wybrałam) lub pikantny ( Piccante). Smak zleży od długości okresu dojrzewania – im dłuższy tym ostrzejszy, bardziej zdecydowany smak i aromat. 

Ten ser ma naprawdę wszechstronne zastosowanie! Doskonale pasuje do wszelkiego rodzaju deserów, kanapek, sałatek, zapiekanek oraz past. Do deserów polecam przede wszystkim odmianę krótko dojrzewającą, która jest łagodna i nie dominuje całości potrawy swoim smakiem.



Pierwsza potrawa, którą zrobiłam z wykorzystaniem tego przysmaku to pasta z szynką, fenkułem, śmietaną i serem Provolone – była wyśmienita!


Źródło: zasoby własne

Źródło: zasoby własne

Źródło: http://www.caseificiomichelangelo.com/products_04.php






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz