sobota, 6 czerwca 2015

Taleggio - ser idelany bo dojrzały i subtelny

Słoneczna Italia to prawdziwe serowe królestwo. Można tu znaleźć praktycznie każdy rodzaj sera, na jaki mamy ochotę – od kremowej ricotty i mascarponę, poprzez delikatną mozarellę, a skończywszy na twardym i wyrazistym w smaku parmezanie. Włosi kochają sery praktycznie tak samo jak pastę i niezwykle duże znaczenie ma dla nich to żeby wykorzystywać odpowiednie gatunki sera do konkretnych potraw. Dzisiejsza ciekawostka, jak już z pewnością się domyślasz będzie o serze. Jakim? O tym kilka słów poniżej J

Źródło: http://www.style.it/


Ser, na który tym razem się skusiłam to ser Taleggio. Szczerze powiem, że przed skosztowaniem go miałam mieszane uczucia, myślałam, że będzie bardzo aromatyczny, twardy, jak przystało na większość serów dojrzewających. 

Jednak okazało się, że się myliłam, Taleggio mimo tego, że jest serem dojrzałym jest niesamowicie kremowy i subtelny w smaku. Jego delikatne wnętrze okala pomarańczowa skóra, która nadaje mu niepowtarzalnego smaku. Ten rodzaj włoskiego sera ma bardzo szerokie zastosowanie, jednak moim zdaniem najsmaczniejszy jest w wersji topionej. 

Wykorzystałam go do przygotowania zapiekanek. Doskonale smakuje na grzankach skropionych odrobiną oliwy z oliwek oraz udekorowanych  listkami świeżej bazylii. Co ciekawe, Taleggio sprawdza się również jako element deski serów i może być łączony z różnymi winami. 

Jeśli chcesz rozkoszować się smakiem Taleggio najlepiej będzie gdy połączysz go z winami deserowymi np. Riesling lub Merlot, które doskonale się z nim komponują J Polecam wypróbować, jak dla mnie jest to jedne z najlepszych serów jakie do tej pory jadłam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz