czwartek, 16 kwietnia 2015

Malfatti szpinakowe z sosem pomidorowym

Co dziś na obiad? Przyznam szczerze, że sama dziś zadałam sobie to pytanie, bo zupełnie nie miałam pomysłu na to co mogę ugotować. Miałam ochotę na lekkie danie, ze szpinakiem, który uwielbiam. Miałam też ricottę, więc zdecydowałam, że zrobię włoskie kluski malfatti, tzn. „brzydko zrobione”. Fakt, te kluseczki nie są najpiękniejsze, ale za to smakują przepysznie!

Źródło: zasoby własne


Malfatti szpinakowe z sosem pomidorowym
Inspiracja: http://www.buonissimo.org

Składniki:
(na 2 osoby)

Na kluski:
100 g sera ricotta
250 g szpinaku ( najlepiej świeży )
1 jajko
Ok. 100 g mąki
5 łyżek tartego parmezanu
Łyżeczka tartej gałki muszkatołowej
Szczypta soli
Szczypta pieprzu
Płaska łyżka masła

Na sos:
200 g świeżych pomidorów ( lub pomidorów z puszki)
2 ząbki czosnku
Rozmaryn
Sól
Pieprz
Pieprz Cayenne
Łyżka oliwy z oliwek


  1. Szpinak umyj, pokrój na mniejsze kawałki i blanszuj na patelni z dodatkiem masła.
  2. Czosnek drobno pokrój, przełóż na drugą patelnie i podsmaż. Następnie dodaj obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory i duś razem ok. 5 minut. Dopraw solą, pieprzem, pieprzem Cayenne i rozmarynem.
  3. Zagotuj w garnku 1 litr osolonej wody.
  4. Zblanszowany szpinak przełóż do miski. Dodaj do niego ricottę, parmezan, sól, pieprz, gałkę muszkatołową, jajko i mąkę – wymieszaj do połączenia się składników. Z powstałej masy formuj podłużne kluseczki – jeśli masa nie jest plastyczna zagęść ją mąką, a ręce posmaruj mąką lub zimna wodą, ułatwi to formowanie malfatti. Gotowe kluseczki gotuj w osolonej wodzie ok. 3 minuty.
  5. Na talerz wyłóż pomidorowy sos, następnie ugotowane malfatti, a całość posyp świeżo startym parmezanem i ziołami. Smacznego!
Źródło: zasoby własne

Źródło: zasoby własne

Źródło: zasoby własne


2 komentarze:

  1. też jestem miłośniczką szpinaku, myślę, że kluski bardzo by mi smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie kluski są u mnie na długiej liście "do zrobienia". Muszą być pycha.

    OdpowiedzUsuń